Municipality helps residents with well water shortages

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Update: Beginning Tuesday, August 30, bottled water will be available at Station 62, 2417 Old Sambro Road, Williamswood, from 6 p.m. to 8 p.m.

The Halifax Regional Municipality is offering drinking water for those dealing with dry wells due to dry conditions.

The municipality is working alongside the Province of Nova Scotia and using its Joint Emergency Management teams to ensure residents with urgent dry well issues have access to drinking water.

Every Tuesday, beginning August 16, 2022, the municipality will be making drinking water available to residents with dry wells.

Affected residents across the municipality can access drinkable water at the six facilities below, until conditions improve. Water will be available at these locations every Tuesday, from 6 p.m. to 8 p.m. (with the exception of Station 38 and 42, as outlined below).

Station 23 – 5543 Highway #7, Chezzetcook
Station 29 – 28975 Highway #7, Moser River
Station 38 – 36 Glenmore Road, Middle Musquodoboit (available from 8 a.m. to 9 a.m. and 4 p.m. to 5 p.m. daily from Monday to Friday)
Station 42 – 4132 #2 Highway, Wellington (exterior tap available 24/7)
Station 48 – 1581 Beaver Bank Road, (available beginning on Tuesday, August 23)
Station 56 – 8579 St Margarets Bay Road, Black Point
Station 62 – 2417 Old Sambro Road, Williamswood (available beginning Tuesday, August 30)
Station 65 – 17 Scholars Road, Upper Tantallon
Each household will receive two liters per person per day, as well as one liter per day per pet. Residents may collect one week’s supply at a time.

The Emergency Management Department is monitoring the situation closely and reviewing the data to determine the extent of the water shortage. Residents on wells who are experiencing water shortage issues are strongly encouraged to contact 311 to report a water shortage, as this will allow the municipality to understand where shortages are occurring and supply drinking water.

If you are experiencing a dry well, learn more about our inadequate water supply program. To learn more about water shortages, visit our website.

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MISE À JOUR : À compter du mardi 30 août, de l’eau embouteillée sera disponible à la station 62, au 2417, chemin Old Sambro, Williamswood, de 18 h à 20 h.

 La Municipalité régionale d’Halifax offre de l’eau potable aux personnes qui font face à des puits secs en raison de conditions de sécheresse.

La municipalité travaille de concert avec la province de la Nouvelle-Écosse et utilise ses équipes conjointes de gestion des urgences pour s’assurer que les résidents qui éprouvent des problèmes urgents de puits secs ont accès à l’eau potable.

Tous les mardis, à compter du 16 août 2022, la municipalité mettra de l’eau potable à la disposition des résidents ayant des puits secs. 

Les résidents touchés de la municipalité peuvent avoir accès à l’eau potable dans les six installations ci-dessous, jusqu’à ce que les conditions s’améliorent. L’eau sera disponible à ces emplacements tous les mardis de 18 h à 20 h (avec l’exception des stations 38 et 42, telle qu’indiquer ci-dessous).

Station 23 - 5543, autoroute no 7, Chezzetcook
Station 29 - 28975, autoroute no 7, Moser River
Station 38 - 36, chemin Glenmore, Middle Musquodoboit (disponible de 8 h à 9 h et de 16 h à 17 h, tous les jours du lundi au vendredi)
Station 42 - 4132, autoroute no 2, Wellington (robinet à l’extérieur disponible 24 heures sur 24, 7 jours sur 7)
Station 56 – 8579, chemin St Margarets Bay, Black Point
Station 62 – 2417 Old Sambro Road, Williamswood (disponible à partir du mardi 30 août)
Station 65 - 17, chemin Scholars, Upper Tantallon
Chaque ménage recevra deux litres par personne par jour ainsi qu’un litre par jour par animal de compagnie. Les résidents peuvent prendre un approvisionnement d’une semaine à la fois. 

Le service de gestion des urgences suit la situation de près et examine les données pour déterminer l’ampleur de la pénurie d’eau. Les résidents des puits qui éprouvent des problèmes de pénurie d’eau sont fortement encouragés à composer le 311 pour signaler une pénurie d’eau, car cela permettra à la municipalité de comprendre où se produisent des pénuries et de fournir de l’eau potable.

Si vous avez un puits sec, renseignez-vous sur notre programme d’approvisionnement en eau inadéquat.